Výkon | 104,4 kW / 140 HP |
Válce | 4 |
Objem | 2 045 ccm |
Hmotnost | 188 kg |
Rotace | Obrácená pro dvoumontáž |
Řízení | dálkové |
Řazení | digitální |
Startér | elektrický |
Trim | elektrický |
Délka nohy (výška zrcadla) | L (511 mm) |
Převodový poměr | 2.59:1 |
Vrtání x zdvih | 86 x 88 mm |
Systém zapalování | DOHC |
Alternátor | 12 V / 20 A |
Barva | Černá |
Série čtyřtaktních motorů Suzuki 115BG a 140BG se řadí mezi první motory, které jsou řízené pouze digitálním řazením. To zajišťuje nejen vynikající spolehlivost, ale také zcela hladké ovládání, perfektní odezvu a také zvýšenou efektivitu paliva v porovnání s konkurencí až o 7% lepší. Konstrukční úpravy masky a pístů zvýšili nejen akceleraci, ale i maximální rychlost oproti starým modelům. Mají nový systém nasávání vzduchu pro lepší chlazení a také vylepšený tlumič hluku. Pro zjednodušení údržby mají po odklopení krytu okamžitý přístup k olejovému filtru a měrce i k filtru na odfiltrování vody z paliva, které lze snadno vyměnit.
Suzuki DF140BZG je motor s obrácenou rotací vrtule určený pro dvoumontáž.
Hnací ústrojí motoru je umístěno blíže dopředu, díky čemuž se posouvá dopředu těžiště celé lodě. Motor má méně vibrací, kompaktnější rozměry a stabilní řízení.
Tento systém umožňuje odsadit klikový hřídel od hnacího hřídele. První stupeň je mezi klikovým hřídelem a hnacím hřídelem, druhý je uvnitř převodovky. Tento design umožňuje vytvořit větší převodový poměr, díky čemuž je možné využít propelery o větším průměru. K výhodám patří vysoká efektivita převodu proti vodě díly velkému průměru propeleru, výkon i při velkém zatížení lodě a rychlá akcelerace.
Systém Lean Burn dodává do motoru správný poměr vzduchu a paliva v závislosti na aktuálním provozním stavu motoru. Přináší znatelné zlepšení spotřeby paliva ve všech jízdních režimech, obzvlášť při běžné jízdě (cruisingu).
Rozvodový řetěz běhá v olejové lázni, takže nepotřebuje přimazávat, a je vybaven automatickým hydraulickým napínákem, takže je správně napnutý v každém momentu. Je tak zajištěna jeho delší trvanlivost v porovnání s řemeny stejné třídy a bezúdržbovost.
Umožňuje omezit výšku vytiltování motoru do určitého úhlu. Předchází tak poškozením člunu a motoru kvůli nadměrnému vytiltování (kolize motoru se člunem).
Motor je možné nastartovat, pokud je startovací přívěsek poblíž. To přináší vyšší ochranu proti krádeži motoru, navíc klíč nemusí být v zapalování.
Člun může jet stálou rychlostí v nízkých otáčkách bez nutnosti nastavení pákou plynu.
Na motory Suzuki výrobce poskytuje záruku v době trvání 2 let. Více informací naleznete v příručce uživatele a v obchodních podmínkách firmy.