Uprostřed léta jsme měli možnost být na Rozkoši u prvního spuštění na vodu a zároveň
mohli otestovat nový člun Lomac 790 IN s motorem Evinrude E-TEC G2, který barevně ke člunu dokonale
ladil.
Lomac 790 IN má laminátový trup a nafukovací válce vyrobené z extra odolného technického neoprenu
Hypalon Orca. Díky jejich vyfouknutí se šířka trupu dostane na povolených 2,5 metru pro přepravu
na přívěsu. Trup tvaru hlubokého „V“ zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti i na silně
rozvlněné hladině. Kokpit je založen na konceptu stavebnice s možností úprav dle specifických
potřeb a přání uživatele. Paluba může být upravena na obrovskou opalovací plochu, a plavbu
si tak užijí ctitelé moře i slunce. Naopak přidáním stolku vzniká příjemné místo k posezení
a jídlu. Pod sedačkami se nacházejí praktické úložné prostory, které pojmou fendry a veškerou
výbavu nezbytnou pro celodenní pobyt na moři. Nechybí lednička či splachovací záchod ukrytý v útrobách
středové konzoly. Podlaha je pokryta flexiteakem. Celý prostor sezení od zádě až za středovou
konzolu směrem k přídi zakrývá skládací bimini uchycené k laminátovému oblouku na zádi,
kterou uzavírá koupací plošina přizpůsobená přívěsnému motoru s koupacími žebříky po obou stranách
a sprchou. Z další výbavy je třeba zmínit kotvu s nerezovým řetězem a elektrickým
navijákem, perseniky na sedačky a konzolu, tyč na vlečení lyžařů a břehovou přípojku
na 220 V. Palubní deska je bohatě osazená přístroji – kromě těch od motoru je to vysílačka,
GPSMAP 721xs a sonarový modul GCV 10 značky Garmin, kompas a rádio Pioneer s reproduktory
Bose.
Testovaný člun byl vybaven přívěsným motorem Evinrude E-TEC G2 o výkonu 300 koní. O motorech
E-TEC druhé generace jsme už v YACHTU psali několikrát, ale nyní se nám naskytla ideální příležitost
k porovnání tohoto motoru s jeho předchůdcem. Lomac 790 IN jsme už totiž před dvěma lety testovali
s motorem Evinrude také o výkonu 300 koní. Jak toto srovnání dopadlo? Potvrdilo se, že vývoj
šel opravdu dopředu a výrobcem avizované přednosti motorů druhé generace jsou skutečně pravdivé.
Maximální dosažená rychlost 80 km/h na člunu obsazeném dokonce šesti lidmi překonala o 10 km/h
dva roky starou hodnotu, přestože na člunu tehdy plula jen dvoučlenná posádka. A spotřeba při
maximální rychlosti je nyní o 14 litrů za hodinu nižší.
Bohatá výbava, variabilita vnitřního uspořádání, snadná přeprava, bezpečnost, dynamičnost – to jsou hlavní
přednosti člunu Lomac 790 IN, který lze vybavit přesně na míru každému uživateli pro použití na potápění,
rybaření nebo pro rekreaci a vodní turistiku. Navíc s dokonale sladěným přívěsným motorem Evinrude
E-TEC G2 vypadá komplet exklusivně v každé marině.