Systém EZ-Dock

POSTAVTE SI MOLO NA MÍRU

1/2015  YACHT

POSTAVTE SI MOLO NA MÍRU

O tom, že každá loď méně trpí vytažená z vody,
než když zůstává trvale na vodě, nemůže být
pochyb. A o tom, že kvalitní molo zajišťuje
pohodlné přistávání i nastupování
a vystupování z lodí, také ne. Proto mít
u loděnice, jachtklubu, restaurace, čerpací
stanice, rodinného domu nebo chaty kvalitní
molo, by mělo být samozřejmostí.


Řešením může být EZ Dock, patentovaný systém plastových mol, který je velmi stabilní, variabilní a bezúdržbový. Skládá se z jednotlivých dílů, jež lze využívat jak samostatně, tak ve spojení s dalšími částmi. Navíc díl EZ Boatport 2000 umožňuje kotvení na suchu pro motorové čluny do hmotnosti 900 kg, a díl EZ Port 3 je zase určený pro přistávání vodních skútrů. Molo si sestavíte přímo na vodě, montáž je snadná a rychlá. Molo EZ Dock se kompletuje od začátku do konce na vodní hladině. Ke stavbě je nezbytná montážní tyč, pomocí které snadno umístíme spojnice na nepřístupných místech pod vodou, dále potřebujeme ráčnu a adaptér na šrouby. Stavba mola v pražském přístavu firmy Marine trvala přibližně jeden pracovní den. Předem je třeba si dobře rozmyslet a změřit, jak bude molo velké a jaké díly má obsahovat. Podle připraveného plánku se objednají jednotlivé moduly, spojky, vazáky… Montáž začneme od prostředního nebo krajního dílu a postupně přidáváme další, musíme dát pozor, abychom nezapomněli na žádnou spojku. Nejprve pomocí montážní tyče vložíme gumovou spojku s tyčí a závitem do spodního spojovacího lůžka pod molem (pod vodou). Do horního spojovacího lůžka vložíme druhou gumovou spojku tak, aby nepřesahovala úroveň mola. Spojky zajistíme speciální matkou. Protože se molo pod vlivem neustálého pohybu vodní hladiny mírně houpe, neutahujeme matku na doraz. Funguje to jako stavebnice – jednotlivé díly se přikládají k sobě a ze všech stran spojují spojnicemi. Když je molo sestavené, je potřeba ho ukotvit. V tomto případě jsme použili čtyři nerezové tyče, umístěné na rozích mola, zavrtané do dna do hloubky jedné třetiny délky tyče. Celé molo se na tyčích vertikálně pohybuje, takže se přizpůsobí změně výšky vodní hladiny, aniž by se poškodilo. Potom se molo pro jistotu, kdyby při velmi vysoké vodě vyskočilo z tyčí, zajistí řetězem na břeh, aby neodplulo. Existuje více způsobů ukotvení mola, závisí to na podmínkách a stavu dna (bahno, skála). K molu patří také závěsná polyethylenová lávka, která zajišťuje pohodlnou chůzi ze břehu na molo. Molo je mrazuvzdorné, takže může být na vodě celý rok. Je prakticky bezúdržbové a navíc velmi dobře vypadá.

Text Eva Skořepová
Foto Kajetán Tvrdík


 

Sídlo firmy, prodejna, e-shop:
Řadová 465
549 01 Nové Město nad Metují

(prodejna) +420 491 474 042
(kancelář) +420 491 474 045
(servis) +420 491 420 129
(výroba) +420 775 571 123
obchod@marine.cz

Provozní doba:
 Po - Čt: 8:00 - 16:30 hodin
         Pá: 8:00 - 16:00 hodin
         So: 9:00 - 12:00 hodin (od 2.4. do 30.7.2022)

Mapa Komořany

Prodejna Marine Centrum:
Komořanská 326/63
143 00 Praha 12 - Modřany 

(prodejna) +420 739 051 735
(prodejna) +420 605 245 414
(kancelář) +420 605 245 414
(kancelář) +420 777 722 166
(příjem servisu) +420 731 854 221 praha@marine.cz

Provozní doba:
Po - pá: 9:30 - 17:00 hodin