Zvolte jazyk
Volejte +420 491 474 045

Setkání v Düsseldorfu

Firma MARINE se nově stala autorizovaným distributorem lodních motorů Volvo Penta.

Setkání s Romanem Sudou, manažerem odpovědným za dealerskou síť značky Volvo Penta ve střední a východní Evropě (16 zemí).

Proč došlo ke změně autorizovaného distributora v České republice?

Rozhodli jsme se pro změnu, abychom se více orientovali na zákazníky a uspokojili jejich potřeby. Značka Volvo Penta v posledních dvou letech udělala velké změny v dealerské síti v celé Evropě, a hlavně v tom, jak si představuje práci dealerů. Tyto změny jsme nazvali Partnerským programem Volvo Penta. V zásadě jsme zvýšili požadavky na naše dealery a sledovali jsme, jak to zvládli a zda dosáhli našeho požadovaného vyššího standardu, který jsme nově nastavili. Soustředili jsme se především na Chorvatsko, ale i na další země včetně České republiky. A výsledkem jsou současné změny. Věříme, že náš nový partner v České republice, firma MARINE, která se stala autorizovaným distributorem lodních motorů Volvo Penta pro rekreační i komerční plavbu, vyhoví našim požadavkům a plně uspokojí potřeby našich zákazníků. Ostatní prodejci a servisy Volvo Penta v České republice budou samozřejmě fungovat dál jako subdealeři. Pro průmyslové motory máme v ČR jiného distributora, firmu Ascendum.

Proběhly nějaké změny také na Slovensku?

Na Slovensku není žádná změna – autorizovaným dealerem je firma Henamotor, ale snažíme se o mnohá zlepšení a optimalizaci tamní sítě subdealerů.

Jak je to se servisem?

Firma MARINE zajišťuje kvalitní servis motorů Volvo Penta již asi 15 let, takže v tom bude nadále pokračovat. Podle mě je servis nejdůležitější část a nikdo nemůže být naším dealerem, aniž by měl zajištěnou dobře vybavenou dílnu a kvalitní techniky. Chtěl bych doporučit zákazníkům, majitelům lodí, aby při každém servisu svého motoru vyžadovali oficiální servisní protokol. Získají jednak výbornou dokumentaci toho, co bylo na jejich motoru uděláno, to se navíc může hodit třeba při následném prodeji lodě. Jedním z témat, o kterém se ve Volvu hodně mluví, je dostupnost servisu. Například při plavbě v Chorvatsku se vám porouchá motor, potřebujete pomoc. Je sobota odpoledne, už nikdo nikde nepracuje. Co dělat? Zavedli jsme pro takové případy speciální telefonní číslo, na které je možné zavolat 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Helpdesk má kancelář v belgickém Gentu a operátoři se domluví mnoha jazyky. Mluvit můžete dokonce i česky! Pokusí se vám pomoci po telefonu a následně kontaktují servis Volvo, který je od vás nejblíž. Všichni naši dealeři mají nyní povinnost být schopni zvednout telefon, který má helpdesk k dispozici, 24 hodin denně 7 dní v týdnu. A nejpozději do hodiny vám zavolat, že jsou připraveni vám pomoci. Helpdesk se snaží získat od postižených klientů zpětnou vazbu, abychom měli přehled, jak naši dealeři skutečně fungují. Aby nikdo neměl problém s hledáním lokálního dealera, na našich webových stránkách je nově „dealer locator“, kam zadáte adresu, kde se zrovna nacházíte, a nejbližší dealer se zobrazí. Nejbližší servis si můžete najít i pomocí aplikace v telefonu. Z ní také můžete přímo kontaktovat helpdesk. Tento systém jsme převzali od našeho segmentu kamionů, v nichž stačí, aby řidiči v případě problému zmáčkli tlačítko v kabině, a dovolají se na helpdesk.

A na jakých novinkách Volvo Penta nyní pracuje?

Připravujeme mnoho novinek. Chtěl bych zmínit například Easy Boating – naším cílem je dosáhnout toho, aby ovládání lodí bylo stejně snadné jako řízení auta. Když si sednete do Škodovky, Volva, Fordu nebo Mercedesu, nepotřebujete žádnou zvláštní průpravu, abyste ta auta mohli řídit. Systém jejich ovládání se příliš neliší. A my bychom chtěli dosáhnout toho samého na lodích. V létě 2018 jsme představili prototyp systému pro „self parking“. Mnoho lidí vlastní krásné lodě, ale nemají dostatek zkušeností, aby je uměli perfektně ovládat, bojí se odplouvat a zaplouvat do přístavu, aby si loď nepoškodili. My se snažíme tyto manévry zautomatizovat. Auta už podobným automatickým parkovacím systémem disponují, tak proč ne lodě? Stačí připlout s lodí před místo, kde se chcete vyvázat, dáte pokyn a loď zaparkuje sama. Existuje k tomu velmi zajímavé video natočené z dronu, které si můžete pustit na Youtube.

Další novinkou je vylepšení aplikace Easy Connect, což je propojení motorů Volvo Penta s chytrými telefony, tablety nebo notebooky. Nejnovější aktualizace aplikace odráží zpětnou vazbu od majitelů lodí. Nově mají prostřednictvím aplikace například přístup k uživatelským příručkám nebo napřímo přístupné často kladené otázky a servisní podporu. Aplikace nyní funguje kromě iOSu i pro Android. Uživatelé navíc mohou ukládat všechna svá data na iCloud a mít tak přístup k údajům o motoru prakticky odkudkoli ze všech svých zařízení. Aplikace Easy Connect je nyní k dispozici v 11 jazycích.


 

Článek z časopisu Yacht 3/2019

Autorem Eva Skořepová


Sídlo firmy:
Řadová 465
549 01 Nové Město nad Metují

(prodejna) +420 491 474 042
(kancelář)  +420 491 474 045

+420 777 123 413
marine@marine.cz

Otevírací doba:
Po - Čt: 8:00 - 16:30 hodin
         Pá: 8:00 - 16:00 hodin
         So: 9:00 - 12:00 hodin (1. 4. - 31. 7.)

Kancelář Praha:
Popovická 924/4
101 00 Praha 10

(kancelář) +420 605 245 414
(kancelář) +420 731 854 221

+420 605 245 414
praha@marine.cz

Otevírací doba:
Po - St: 10:00 - 16:00 hodin
         Čt: 11:00 - 17:00 hodin (9:00 - 11:00 příjem a výdej servisu v          Podolí
         Pá: 10:00 - 15:00 hodin  - po telefonické dohodě