Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a k zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě, online chat). S našimi partnery z oblasti sociálních sítí, reklamy a webové analytiky současně sdílíme informace o Vašem používání stránky v anonymizované formě. Bližší informace naleznete zde.
Marketing
Marketingové "Cookies" slouží ke sledování chování zákazníka na webu. Jejich cílem je zprostředkovat relevantní a užitečnou reklamu pro každého individuálního uživatele, čímž jsou výhodné pro všechny. (více)
Statistika
Statistické "Cookies" pomáhají majitelům webových stránek s porozumněním toho, jak se uživatelé na jejich stránkách chovají tím, že sbírají a reportují anonymní data. (více)
Technické
Tyto "Cookies" jsou pro funkčnost webové stránky nepostradatelné a zajišťují její fungování např. při navigaci a dostupnosti uživatelských sekcí. Tato stránka nemůže správně fungovat, pokud nejsou "Cookies" povoleny. (více)
Personalizační
Tyto "Cookies" pomáhají především personalizovat obsah např. nabídkou konkrétních produktů dle historie vašeho procházení webu nebo podle objednávek. (více)
Bezpečnost
Bezpečnostní neboli security "Cookies" náš web nepoužívá. (více)
Souhlas s použitím "Cookies"
Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a ke zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě, online chat).
Vaše nastavení "Cookies" a další informace najdete na stránce nastavení "Cookies".
Motorové čluny s otevřenou přídí jsou právem nejprodávanější na řadě světových trhů. Poskytují totiž
maximální prostor na palubě i pro velkou rodinu či skupinu přátel, vejdou se na přívěs za osobní auto,
je poměrně snadné odtáhnout je k moři či na některé z jezer. Ekonomika provozu je stále ještě rozumná
a pokud zrovna pár měsíců nemá majitel čas, může loď čekat pěkně na přívěsu bez velkých skladovacích či
udržovacích nároků, až přijde její příležitost.
Nejmenší bowridery začínají na délce 17 stop, ale 20 stop neboli 7 metrů délky a 2,4 metru šířky jsou
rozměry, které poskytnou posádce potřebné pohodlí i prostor, a poněkud zvlněná hladina také není pro dvacetistopou
loď velký problém.
Glastron 205 GT je aktuálně jedním z nejtypičtějších představitelů této kategorie. Charakterizuje ho moderní
tvar, důraz na stylové prvky, jako jsou dobrá zvuková aparatura a vodě odolné reproduktory, nepřímé LED
osvětlení interiéru a přístrojová deska spolu s ovládacími prvky a kapličkami přístrojů, jejichž design
svým tvarem odkazuje na to nejlepší ze sedmdesátých let minulého století. Technika je ale pochopitelně
současná a v tom nejmodernějším pojetí. Majitel si může měnit barevnou náladu na lodi. Interiéru samozřejmě
dominuje sezení, jež tvoří zadní lavice s úložným prostorem a za čelním sklem dvě samostatná otočná křesla.
Ta zároveň disponují sklopnou střední částí tak, aby měl kapitán a spolujezdec dobrou oporu těla při zvýšeném
sezení. Uzavíratelným průchodem je pak možné projít na příď, kde je sezení do „V“. Sedačky opět skrývají
úložný prostor. Navíc je možné z přídě vytvořit velké čalouněné opalovací lehátko. Další místo pro opalování
je potom na zádi. U každého sedadla je k dispozici robustní nerezové madlo pro případ, že se plavba neodehrává
v ideálních podmínkách a je prostě potřeba se dobře držet. Na podlaze kokpitu je odnímatelná umělá rohož.
Standardem v této kategorii jsou držáky nápojů všude, kde to je jen trochu možné.
Pod podlahou kokpitu najdeme další úložné prostory, kam se vejdou nejen záchranné prostředky, ale také
vodní lyže nebo wakeboard. Rovněž audio a zásuvky na propojení elektroniky s audio soustavou nebo pro
dobíjení telefonů jsou ukryty ve schránce před spolujezdcem. Objednat je možné i subwoofer a dálkové ovládání.
Velkou pozornost věnoval Glastron každému detailu také na trupu. Elegantní, bezpečné i praktické jsou
zasouvací vazáky po obvodu trupu, ocelový plech okolo příďového oka nebo demontovatelné čalounění v pravé
části zádě pro pohodlný vstup na palubu. Navigační osvětlení zajišťují nenápadná LED světla. Na zadní
koupací plošině je na pravoboku pod poklopem uložen koupací žebřík. Pokud mají majitelé jako koníček wakeboarding,
mohou si objednat duralový oblouk, který zaručí správný úhel zavěšení vlečného lana. Kromě toho může oblouk
sloužit jako nosič na wakeboardová prkna a dobře to vypadá. Samozřejmě je nutné počítat se zvýšenou hmotností
i výškou na přívěsu, a proto je vhodné k oblouku objednat i silnější motor.
Tím se dostáváme k technice. Na přístrojové desce je k dispozici hloubkoměr s teploměrem vody, rychloměrem,
otáčkoměrem, palivoměrem a ukazatelem trimu. To vše v retro stylu. Má to ale i praktickou stránku – údaje
jsou dobře viditelné. Volant je výškově nastavitelný a dovoluje ergonomickou polohu sezení v obou polohách
nastavitelného křesla. Vedle páky ovládání motoru je nezbytná výtrhová pojistka. To vše slouží k ovládání
motoru, který se ukrývá tradičně v zadní části trupu. Standardně je loď dodávána s motorem MerCruiser
4.5L 200 EC/Alpha o výkonu 200 koní. Za příplatek je ale možné objednat několik dalších variant, a to
jak MerCruiser, tak Volvo. Oba modely ve verzi šestiválec i osmiválec o výkonech od 250 do 300 koní.
Všechny popisy lodí jsou ale jen malou ochutnávkou před tím, než si loď sami vyzkoušíte. My jsme měli
tu příležitost již v loňském roce ve Francii na moři, ale stejně dobře se hodí i na naše vody. Testovaná
loď byla vybavena šestiválcem o výkonu 250 koní a během testu jsme byli na palubě ve dvou, takže akcelerace
byla téměř okamžitá. Pokud ale budoucí majitel uvažuje o tom, že bude jezdit s plně obsazenou lodí nebo
tahat lyžaře, nebál bych se sáhnout po nejvýkonnější motorizaci.
Křesla kapitána a spolujezdce zajišťují výborné vedení a oporu těla. V závětří čelního skla a komfortu
kokpitu může kapitán snadno zapomenout, jak jede loď rychle. Glastron 205 GT je loď, kterou zvládne začátečník,
ale uspokojí i zkušeného zákazníka, jenž ocení design, kvalitní dílenské zpracování a dobré jízdní vlastnosti.