Úspěšné tažení pokračuje

Sea Doo 2020

Kanadský koncern BRP, do jehož portfolia spadají nejen vodní skútry Sea Doo, ale také lodní motory Evinrude, čtyřkolky a tříkolky Can-Am, sněžné skútry Lynx a Ski Doo nebo motory Rotax, představil novinky pro rok 2020 krátce po USA také v Evropě.

Pro lodní motory Evinrude si vybral Salon Nautico v Janově, pro Sea Doo a Can-Am uspořádal samostatnou akci na pobřeží Černého moře v letovisku Duni Royal Resort v Bulharsku, kam nás pozvala na testování firma Marine, která je oficiálním zástupcem značek Sea Doo a Evinrude pro Českou republiku.

Sea Doo GTI SE 170

Hlavním tahákem pro nadcházející sezonu bude zcela přepracovaný model GTI SE 170. A co všechno se změnilo? Všechno! Zůstal název a kapacita tři osoby. Trup je o dva centimetry širší a o pět centimetrů kratší, čímž je stabilnější, a především je vyroben z materiálu Polytec druhé generace, který byl poprvé použit u trupu modelu Spark. Povrch trupu je matně černý a jeho vlastnosti vynikající. Tvar trupu do „V“ je navržen tak, aby byla jízda příjemná a bezpečná ve většině situací.

Moderní a svěží design a velká variabilita jsou patrné i v horní části. Příď ukrývá velký úložný prostor. Další vodotěsná schránka na mobilní telefon, doklady a jiné drobnosti je pod řídítky včetně konektoru pro zásuvku USB. Po obou stranách jsou umístěny reproduktory BRP Audio Premium system. Všechny potřebné údaje se zobrazují na 4,5palcovém displeji v zorném poli řidiče. Jeho ovládání a listování je potom na řídítkách. Sedlo se skládá ze dvou částí, tu zadní je možné v případě potřeby a obsazení jen jedním jezdcem sundat. Vznikne tak opravdu velká plošina, kterou je možné využít na opalování nebo na instalaci různých boxů či přídavné nádrže.

GTI SE je totiž vybaven LinQ systémem snadného upínání tohoto příslušenství. Je zde prostor na upnutí ski pylonu na vlečení lyžaře, wake-boardu nebo nafukovacích hraček a také sklápěcí žebřík pro snadnější výstup z vody. To technicky nejzajímavější se ale ukrývá uvnitř trupu. Nový tříválcový čtyřtaktní motor Rotax 1 630 cm3 o výkonu 170 koní.

Na vodě je znát zlepšená stabilita a skvělá je i akcelerace. Vybírat je možné z různých režimů a svezení je vždy zážitkem, který vyvolává na tvářích úsměv. Díky nastavitelnému trimu a systému kontroly rychlosti je plavba bezpečná i pro začínající jezdce.

A co ostatní modely? Nejvyšší řada GTX má zvětšený objem palivové nádrže ze 60 na 70 litrů a také ostatní modely vycházejí vstříc trendu poslední doby, kterým je cestování na vodních skútrech na větší vzdálenosti a jejich využívání nejen pro divokou jízdu, ale například i pro rybaření.

Modely vodních skútrů Sea Doo pro rok 2020 naleznete zde.

Autorem textu: Daniel Guryča

Časopis Yacht 11/2019