Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a k zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě, online chat). S našimi partnery z oblasti sociálních sítí, reklamy a webové analytiky současně sdílíme informace o Vašem používání stránky v anonymizované formě. Bližší informace naleznete zde.
Marketing
Marketingové "Cookies" slouží ke sledování chování zákazníka na webu. Jejich cílem je zprostředkovat relevantní a užitečnou reklamu pro každého individuálního uživatele, čímž jsou výhodné pro všechny. (více)
Statistika
Statistické "Cookies" pomáhají majitelům webových stránek s porozumněním toho, jak se uživatelé na jejich stránkách chovají tím, že sbírají a reportují anonymní data. (více)
Technické
Tyto "Cookies" jsou pro funkčnost webové stránky nepostradatelné a zajišťují její fungování např. při navigaci a dostupnosti uživatelských sekcí. Tato stránka nemůže správně fungovat, pokud nejsou "Cookies" povoleny. (více)
Personalizační
Tyto "Cookies" pomáhají především personalizovat obsah např. nabídkou konkrétních produktů dle historie vašeho procházení webu nebo podle objednávek. (více)
Bezpečnost
Bezpečnostní neboli security "Cookies" náš web nepoužívá. (více)
Uživatelské preference
Monitoruje souhlas uživatele, k poskytnutí uživatelských dat službám Googlu pro reklamní účely(více)
Perzonalizační data
Monitoruje souhlas uživatele, k zacílení personalizovaných reklam službami (produkty) Googlu. (více)
Souhlas s použitím "Cookies"
Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a ke zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě, online chat).
Vaše nastavení "Cookies" a další informace najdete na stránce nastavení "Cookies".
Po dlouhé době jsme se dostali k testování na Vltavě. Stalo se tak jen pár dní před uzávěrkou a testovanou
lodí byl motorový člun Saver 560 WA. Pochází ze stejnojmenné italské loděnice, kterou na náš trh uvedla
v loňském roce firma MARINE s.r.o. a loď představila poprvé veřejnosti při otevření prodejny MARINE CENTRUM
na podzim loňského roku. Na vodu se loď dostala ale až letos na jaře.
Motorový člun Saver 560 Walk Around má všechny předpoklady oslovit zákazníky na našem trhu. Přes svou
délku necelých šest metrů nabízí vše, co zákazníci žádají. Plnohodnotné opalovací lehátko na přídi, malou
kajutu, ve které je možné nouzově přespat, dostatek úložných prostor i místo na palubě a sezení pro delší
vyjížďky. Navíc je možné jej přepravovat na přívěsu za běžným osobním autem a zvládne plavbu nejen na
řekách a jezerech ale také pobřežní plavbu. Poslouží pro vlečení wakeboardu nebo různých hraček stejně
dobře jako loď pro rybaření. Paluba je navržena tak, aby vyžadovala jen minimální nároky na údržbu.
Testovaná loď byla vybavena motorem Suzuki o výkonu 90 koní ATL. Z pravé strany vedle motoru je koupací
žebřík, vlevo potom schránka na drobnosti, které na palubě můžou překážet, ale nesmí chybět, jako jsou
například prostředky na mytí. Na zádi kokpitu je přes celou šířku čalouněná lavice, kterou je možné přeměnit
na další ležení, pokud by to na přídi nestačilo. Pod ní je objemný úložný prostor, kam se vejdou fendry
i záchranné vesty a vázací lana nebo palivová nádrž. Prakticky uprostřed lodi je umístěna dvojsedačka
kapitána a spolujezdce a kokpitu dominuje velká konzole řízení s čelním sklem, které je olemováno praktickým
nerezovým madlem, V levé části konzole je vstup do nízké kajuty, která ale ukrývá pohodlné dvoulůžko.
Kajuta má samostatné otevírací okno, a také překvapivě velké rozměry. Okolo celého dvoulůžka je navíc
praktická polička na uložení různých maličkostí. Pod podlahou lůžek je prostor pro chemickou toaletu,
nebo na uložení věcí a uvnitř v interiéru nechybí dvě lampičky. Dobře zakryté, a z interieru přístupné
přes praktická dvířka jsou přístroje. V přední části lodi si můžou dva lidé krásně sednout, příď je dostatečně
dlouhá. Jedinou slabostí, kterou bych lodi vytknul je otevírání vstupu do kajuty. Je totiž dvoudílné a
oba díly jsou na pantech. V horním díle jsou dva zámky a jediný způsob, jak vstup otevřít je právě pomocí
klíčů, což není příliš praktické. Díky tomu je ale vstup do kajuty překvapivě pohodlný a vodotěsný i při
špatném počasí.
Pracoviště kapitána je jednoduché a odpovídá dané kategorii. Jsou zde kolébkové spínače v jedné řadě,
analogový ukazatel trimu a otáčkoměr. Stále zůstává místo na držák GPS, hloubkoměr nebo jen držák telefonu
s mapou Navionics. Držáky na nápoje jsou umístěné netradičně v obou bocích zevnitř včetně praktických
poliček. Na přední palubu je možné vstoupit po obou stranách konzole řízení. Přední paluba je zcela rovná.
To přináší řadu výhod, a ještě to dobře vypadá. Také pohyb po palubě je díky tomu bezpečný. Po obvodě
přídě je proaktické nerezové zábradlí. Při klidnější plavbě je navíc fajn sezení zády k řídící konzoli,
která v tom okamžiku slouží jako pohodlné opěradlo. Testovaná loď byla vybavena čalouněním, které je mírně
utopené a chytře přidělané tak, že se ani při maximální rychlosti nezvedá a nemá tendenci uletět. Je vyrobeno
z materiálu, kterému voda nevadí, a tak jej majitelé budou pravděpodobně uklízet, jen když odjedou z lodi
na delší čas. Na konzoli řízení je umístěno po obou stranách navigační osvětlení. Na přídi nechybí kotevní
rolna a úložný prostor na kotvu a kotevní lano. Testovaná loď byla vybavena střechou bimini, kterou jsme
nakonec díky krásnému počasí sundali úplně. Jde to snadno. Objednat jako zvláštní výbavu je možné praktický
odnímatelný stolek a řadu dalšího příslušenství jako jsou perseniky, nádrž na pitnou vodu a sprcha na
zádi, vestavěnou palivovou nádrž nebo klasickou lodní toaletu.
Čtyřtaktní motor Suzuki 90 ATL má tichý a klidný chod, v nízkých otáčkách není vůbec slyšet. Zapínám na
ruku výtrhovou pojistku a pomalu vyplouváme. V pátek dopoledne je na Vltavě v Praze pod Vyšehradem ještě
poměrně malý provoz, a tak bez problémů zvládáme nejen jízdní zkoušky a focení ale také základní měření
jízdních výkonů. Loď plynule reaguje na plyn, v ostřejších zatáčkách se chová předvídatelně a má tendenci
spíše plynulne uklouznout do strany. Nepocítil jsem ani náznak nepředvítalného chování. Devadesát koní
je myslím správný motor, i když výrobce umožňuje namontovat motor o maximálním výkonu sto patnáct koní.
Loď jde do skluzu někde okolo 4 000 otáček, maximální rychlost je pak těsně pod hranicí 30 uzlů při 5
800 otáčkách za minutu. S motorem 115 koní bude hodnota maximální rychlosti okolo 34 uzlů.
Samotné svezení na vodě jen potvrdilo papírové předpoklady. Saver 560 WA dobře jede přesto, že na vodě
nebude největší a splní mnoho dalších nároků. To všechno za velmi konkurenční cenu. Myslím, že se s loděmi
této značky budeme nejen na našich vodách potkávat stále častěji.