Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a k zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě, online chat). S našimi partnery z oblasti sociálních sítí, reklamy a webové analytiky současně sdílíme informace o Vašem používání stránky v anonymizované formě. Bližší informace naleznete zde.
Marketing
Marketingové "Cookies" slouží ke sledování chování zákazníka na webu. Jejich cílem je zprostředkovat relevantní a užitečnou reklamu pro každého individuálního uživatele, čímž jsou výhodné pro všechny. (více)
Statistika
Statistické "Cookies" pomáhají majitelům webových stránek s porozumněním toho, jak se uživatelé na jejich stránkách chovají tím, že sbírají a reportují anonymní data. (více)
Technické
Tyto "Cookies" jsou pro funkčnost webové stránky nepostradatelné a zajišťují její fungování např. při navigaci a dostupnosti uživatelských sekcí. Tato stránka nemůže správně fungovat, pokud nejsou "Cookies" povoleny. (více)
Personalizační
Tyto "Cookies" pomáhají především personalizovat obsah např. nabídkou konkrétních produktů dle historie vašeho procházení webu nebo podle objednávek. (více)
Bezpečnost
Bezpečnostní neboli security "Cookies" náš web nepoužívá. (více)
Uživatelské preference
Monitoruje souhlas uživatele, k poskytnutí uživatelských dat službám Googlu pro reklamní účely(více)
Perzonalizační data
Monitoruje souhlas uživatele, k zacílení personalizovaných reklam službami (produkty) Googlu. (více)
Souhlas s použitím "Cookies"
Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci
obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a ke zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě,
online chat).
Vaše nastavení "Cookies" a další informace najdete na stránce nastavení "Cookies".
10/2014 YACHT ❘ MOTOROVÉ ČLUNY A AUTOMOBILY ❘ ROZHOVOR
PROJÍŽĎKA NA ZODIACU MEDLINE
S Alešem Novákem, ředitelem divize SEAT společnosti
Porsche Česká republika, jsme strávili jedno příjemné
odpoledne v Praze na Vltavě. Projeli jsme se na Zodiacu
Medline, který nám zapůjčila firma Marine.
Když srovnáte řízení lodě a řízení auta, co je pro Vás zajímavější?
Určitá provázanost tam určitě je. Mám rád adrenalin a rád se svezu rychle v autě i třeba na vodním skútru,
byť jsem z něj nikdy nespadl, takže to asi nebylo nikdy úplně na doraz. Jízda na Medlinu mě chytla. Měl
jsem pocit volnosti, i když bylo třeba dávat pozor, abych nesrazil veslaře. Kdybych měl možnost jezdit
na lodi častěji, neměl bych takový respekt. Připadalo mi to jako dobrodružství. V autě v provozu něco
podobného nezažijete.
Kam jezdíte na dovolenou?
Cestuji s rodinou autem po celé Evropě, dojeli jsme třeba až na Sicílii. A na dovolené si občas půjčím
vodní skútr...
Jaká auta používáte?
Taková, abychom se pohodlně vešli i se všemi věcmi. Mám možnost jezdit Alhambrou, která je skutečně praktickým
rodinným autem, ale dá se s ní jezdit i svižně. Nejsem ale zastáncem MPV modelů, mám raději nižší auta,
kombíky, proto je mi třeba Leon kombi sympatičtější. Momentálně jezdím Leonem Cupra s 280 koňmi, který
je pro mě skvělým vozem. Pokud nepotřebuji převážet hodně věcí, moje čtyřčlenná rodina se do ní vejde
a já si užívám každou jízdu do práce. Praktičnost vozu není pro mě na prvním místě, ale spíše dynamičnost.
Dynamická je i plavba na lodi, jak jsem si vyzkoušel, proto se mi to tak líbilo.
Uvažoval jste někdy o koupi lodě?
Přiznám se, že neuvažoval. Jednou jsem strávil týden v Chorvatsku na plachetnici. Tam jsem byl takový
asistent ve stylu „tady nepřekážej, běž tam...“. Chytli jsme horší počasí, velké vlny, nebylo to nic moc.
I kapitán měl plné ruce kormidla. Nemám z toho vyloženě negativní záži- tek, spíš vnímám silný respekt
vůči vodě. Líbí se mi plachetnice, připadají mi dobrodružnější než motorové čluny, mají pro mě určité
kouzlo. Na druhou stranu Zodiac Medline, s nímž jsme pluli dnes, mně připadá použitel- nější a na dovolené
bych ho spíš využil. Určitě by ho ocenila i má dvojčata, dcera a syn.
Co nového se chystá u SEATU?
Jsem rád, že se celosvětově SEATu daří a že meziročně povyrostl o 12 %. Pomohla mu jednak stabilizace
trhu v Evropě a také nové trhy i nové modelové řady. Nyní nabízíme od malého vozítka Mii až po Alhambru
téměř vše, abychom uspokojili potřeby našich zákazníků. Jednou z posledních novinek je Leon ST čili kombi,
který je v nabídce i ve verzi 4x4 a pro český trh je velmi atraktivní. Na podzim chystáme uvedení verze
X-perience, která je lehce zvýšená, oplastovaná a s pohonem 4x4 – něco jako Audi Allroad nebo Octavia
Scout. Směr, kterým se SEAT bude do budoucna ubírat, jsou nové SUV modely, které jsem měl možnost vidět
letos v červnu. Na český trh dorazí konkrétní modely v letech 2016–17. O kvalitě vozů SEAT svědčí mimo
jiné i to, že Audi Q3 se vy- rábí na jedné lince s Leonem ve španělském závodě Martorell.
Všechny SEATY se nyní vyrábějí ve Španělsku?
Hlavní závod je asi 30 km od Barcelony ve měste Martorell a je tam také sídlo SEAT S.A. V Portugalsku
se společně vyrábí VW Sharan a SEAT Alhambra, Toledo se vyrábí v Mladé Boleslavi a Mii jako jedno z trojčat
v bratislavském závodě koncernu Volkswagen. Všechny ostatní modely se vyrábějí ve Španělsku.
Jak byste zhodnotil situaci na českém trhu?
Když jsem se před více než dvěma lety stal ředitelem divize SEAT pro Českou republiku, bylo naším cílem
dostat se do top deseti nejprodávanějších značek v České republice, a to se nám podařilo. Za prvních sedm
měsíců roku 2014 se držíme na sedmé pozici. Této pozice bychom samozřejmě nedosáhli, kdybychom neměli
stabilní profesionální prodejní a servisní síť SEAT v České republice. Můj dík směřuje i ke kolegům, kteří
se společně se mnou snaží SEAT dostat na výsluní mezi značkami na českém trhu.