Co nového v SEA-DOO?

Celá řada převratných novinek

Nejdůležitější inovací pro rok 2018 je určitě zcela nový trup ST3+ použitý u nejvyšších modelů – RXT-X 300, GTX Limited 230/300 a Wake PRO 230, který přináší jak lepší jízdní vlastnosti a stabilitu, tak vyšší pohodlí pro jezdce. Nejedná se pouze o nový plovák, ale přepracován byl vlastně celý skútr. Má snížené těžiště – u spolujezdce o 7 cm a u jezdce jen o 4 cm, je o 2,5 cm širší, o 8 cm kratší a má hlubší kýl do ostřejšího „V“. I tato na první pohled poměrně malá změna je skutečně znát, při jízdě cítíte, že sedíte blíž k hladině, a tedy bezpečněji. I když je skútr o 39 kg lehčí, lépe drží stopu v zatáčkách a řeže vlny. Měli jsme možnost to vyzkoušet na podzim na Kypru a skútry předčily naše očekávání. Jsou opravdu neuvěřitelně stabilní i při rychlé jízdě na rozbouřeném moři. K pohodlí posádky přispívají měkčí sedačky, které nahrazují u modelu GTX LTD odpružení. Zvýšená stabilita se projevuje i při nastupování nebo při pohybu po stojícím plavidle. Dá se říci, že skútry s trupem ST3+ jsou v současné době těmi nejstabilnějšími na trhu. To, že jsou nové skútry o 39 kg lehčí, umožňuje také snazší přepravu a použití levnějšího přívěsu.

Automatické nastavení úhlu VTS zaručuje perfektní akceleraci a automaticky potlačuje zvedání přídě při rozjezdu. Zrychlení u modelu RXT-X 300 z 50 na 100 km/h je pouhé 2,5 vteřiny (u loňského modelu to byly vteřiny 3). Skútr je opatřen systémem iBR Gen 3 aneb vylepšenou reverzní klapkou, která zvyšuje manévrovatelnost a zajišťuje přesnější ovládání při brzdění a při jízdě na zpátečku. Tím usnadňuje přistávání. Aktivuje se pomocí ovladačů na řídítkách.

Zcela nově jsou řešené úložné prostory, které jsou výborně přístupné. Sestava řídítek, přístrojů a zrcátek je spojena s novou kapotou úložného prostoru, který se zvedá za pomoci hydraulického pístu. Má objem 112,5 l a je rozdělen několika organizéry, jež lze za příplatek doobjednat. Je zde i vodotěsná vypolstrovaná schránka na telefon, který tak můžete bezpečně dobíjet nebo z něj přes USB či Bluetooth přehrávat hudbu. Prémiový audiosystém je ve standardní výbavě modelu GTX  Limited 230/300, u ostatních skútrů je za příplatek. V soustavě jsou dva basové a dva výškové reproduktory o výkonu 100 wattů. Plně vodotěsný systém vydrží hrát až hodinu při vypnutém motoru.

Další novinkou je na prodloužené záďové platformě systém LinQ, který umožňuje rychlou a jednoduchou montáž volitelných doplňků – 16l chladicího boxu, 15l přídavné palivové nádrže, nebo 21l brašny. Brašnu s nádrží lze uchytit zároveň. V zadní části jde jednoduše pomocí systému LinQ připevnit také zasunovací sloupek pro vodní lyžování, který je ve standardu pro model Wake PRO 230. Plocha na zádi je dost velká na to, aby si tam sedl wakeboardista a připravil se na jízdu. Navíc zadní část sedačky lze posunout dozadu nebo zcela odejmout, a tím vytvořit tolik místa, že si můžete udělat piknik na vodě.

Modely RXP-X 300 a GTR-X 230 dostaly nová výškově nastavitelná (v rozsahu 7 cm) hliníková závodní řídítka, která jsou oproti těm předchozím o 2 kg lehčí. Trup modelu Wake 155 se začal vyrábět z Polytecu, což je lehký materiál odolný proti nárazům a poškrábání. Dřív se tento materiál používal jen u skútrů o výkonu 90 koní. Trixx se představil také ve verzi pro tři pasažéry. Má prodlouženou zadní plošinu a může tahat vodní lyžaře. Spark má nové barevné provedení (modrobílá, zelenožlutá a oranžovobílá kombinace) a bez iBR se vyrábějí pouze modely o výkonu 60 koní. Nové moderní barvy najdeme i na ostatních modelech, trendem je kombinace hnědé a stříbrné, jako je to u luxusního modelu GTX Limited.

Informace o skútrech Sea-Doo najdete zde:

Článek vyšel v časopisu Yacht 2/2018