Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a k zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě, online chat). S našimi partnery z oblasti sociálních sítí, reklamy a webové analytiky současně sdílíme informace o Vašem používání stránky v anonymizované formě. Bližší informace naleznete zde.
Marketing
Marketingové "Cookies" slouží ke sledování chování zákazníka na webu. Jejich cílem je zprostředkovat relevantní a užitečnou reklamu pro každého individuálního uživatele, čímž jsou výhodné pro všechny. (více)
Statistika
Statistické "Cookies" pomáhají majitelům webových stránek s porozumněním toho, jak se uživatelé na jejich stránkách chovají tím, že sbírají a reportují anonymní data. (více)
Technické
Tyto "Cookies" jsou pro funkčnost webové stránky nepostradatelné a zajišťují její fungování např. při navigaci a dostupnosti uživatelských sekcí. Tato stránka nemůže správně fungovat, pokud nejsou "Cookies" povoleny. (více)
Personalizační
Tyto "Cookies" pomáhají především personalizovat obsah např. nabídkou konkrétních produktů dle historie vašeho procházení webu nebo podle objednávek. (více)
Bezpečnost
Bezpečnostní neboli security "Cookies" náš web nepoužívá. (více)
Uživatelské preference
Monitoruje souhlas uživatele, k poskytnutí uživatelských dat službám Googlu pro reklamní účely(více)
Perzonalizační data
Monitoruje souhlas uživatele, k zacílení personalizovaných reklam službami (produkty) Googlu. (více)
Souhlas s použitím "Cookies"
Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci
obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a ke zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě,
online chat).
Vaše nastavení "Cookies" a další informace najdete na stránce nastavení "Cookies".
Setkání se Shuhei Tadou, zástupcem Tohatsu pro střední Evropu
Na výstavě boot v Düsseldorfu jsme se setkali s Shuhei Tadou, zástupcem společnosti Tohatsu pro střední
Evropu. Položili jsme mu několik otázek.
Kam až sahá historie a tradice značky Tohatsu a co považujete za klíčové momenty v jejím vývoji?
Firma, která je předchůdcem značky Tohatsu, byla založena již v roce 1922 a v roce 1956 začala vyrábět
přívěsné motory. Stala se tak průkopníkem tohoto odvětví v Japonsku. Od té doby vzniklo několik převratných
motorů, jako například TLDI – dvoutakty s nízkotlakým přímým vstřikováním či první motory s elektronickým
vstřikováním paliva na světě MFS25/30 a nedávno modely MFS40/50 a MFS9.9/15/20 s elektronickým vstřikováním
paliva, což jsou nejlehčí motory ve své třídě.
Od loňského roku jste začali používat nové logo a značka Tohatsu zcela změnila svou image. Jak
se tento krok osvědčil?
Značka Tohatsu je dobře vnímána na celém světě a naším cílem bylo zlepšit image i u široké veřejnosti,
což se nám myslím daří. Stále existuje prostor pro zlepšení nejen vizuálního obrazu, ale také našeho chování
založeného na nové filozofii značky. Snažíme se nadále zlepšovat náš způsob prodeje, poprodejní servis,
dostupnost dílů i výzkum a vývoj nových produktů.
Jaké novinky připravujete pro tento rok?
Koncem loňského roku představila firma Tohatsu inovovanou řadu přívěsných motorů BFT 200, 225 a 250D,
které nahrazují starší velké motory o výkonech nad 200 HP řady A. Inovace klade důraz na co nejoptimálnější
průběh točivého momentu a na co nejsnadnější údržbu. Ve všech třech případech se jedná o čtyřtaktní vidlicový
šestiválec SOHC se čtyřmi ventily v každé hlavě. Méně výkonné točí 5 000 až 6 000 ot./min, třetí nejvýkonnější
pak 5 300 až 6 300 ot./min. Objem činí 3 586 ccm, zdvih a vrtání 89 x 96 mm. Suchá hmotnost dosahuje 284–287
kg. Délka hřídele je v rozsahu od 508 do 635 mm, převodový poměr má hodnotu 2:1 a alternátor 12 V dává
dobíjecí proud až 90 A. Na první pohled se motory řady D odlišují elegantnějším nově navrženým krytem.
Též jeho upínání a těsnění je nově řešeno, aby se usnadnila manipulace. Důležitější je však to, co se
změnilo uvnitř. Pro zákazníka je určitě nejvýznamnější zvětšený točivý moment. Oproti staršímu provedení
překračuje točivý moment výrazně hodnotu 300 Nm.
Další inovace se týkají údržby a zvýšené odolnosti vůči korozi. Zvětšení průměru trubky pro měření hladiny
oleje umožnilo zkrátit dobu výměny oleje z 10 na 4 minuty. Překonstruování uzlu pro nastavení motorového
trimu zase umožňuje zkrátit jeho demontáž ze 60 na 10 minut. Z důvodů snadnější údržby byl přemístěn vysokotlaký
filtr paliva a nízkotlaký filtr spojen se separátorem vody do jednoho bloku a rovněž přemístěn tam, kde
je lépe přístupný. Jestliže u předchozího modelu A trvala výměna vysokotlakého filtru 60 minut, nyní na
to stačí 10 minut, a u nízkotlakého filtru se čas výměny zkrátil z 20 na 5 minut. Korozi se podařilo podstatně
snížit použitím modernějších hliníkových slitin a počet ochranných anod proti elektrolytické korozi byl
zdvojnásoben. Na spojovací materiál byla uplatněna komplexní povrchová úprava HI-M Coat, která kombinuje
reaktivní nátěr, potah epoxidem a zinkování. K omezení koroze také přispívá polopřímé sání vzduchu, které
snižuje vnikání vodní tříště do motoru. Též nově zkonstruovaný kryt a jeho zámky nejsou záležitostí jen
estetickou, ale i funkční. Spolu s nově řešeným těsněním přispívají ke snížení množství vody a vodních
par, jež mohou proniknout pod kryt. Značná část inovací má sice větší význam pro pracovníky servisu než
pro majitele, ale zvýšení točivého momentu při přechodu do skluzu je věc, kterou ocení každý majitel motorového
člunu. A stejně tak vyšší odolnost proti korozi, která může přinést významně delší životnost motorů nové
řady BFT 200, 225 a 250D.
Další novinkou jsou modely MFS60A a MFS60AW, které jsou nejlehčí ve své třídě a budou dostupné od letošního
jara. Nové motory jsou o 15 % lehčí než ty předchozí o stejném výkonu. V prodeji budou v bílém nebo tmavě
modrém elegantním provedení.
Jaké jsou plány Tohatsu do budoucna?
V roce 2018 jsme provedli obrovské investice do našeho nejmodernějšího vývojového centra. Proto se budeme
i nadále věnovat především vývoji a inovacím malých a středních přívěsných motorů.